משפחות הקורבנות דורשות: "לא לשחרר את גופת המחבל שמת"

בנצי לייזרוביץ No Comments on משפחות הקורבנות דורשות: "לא לשחרר את גופת המחבל שמת"

משפחותיהם של נרצחי הטרור בנימין וטליה כהנא וגד רג'ואן הי"ד פנו במכתב דחוף לשר הביטחון היוצא גנץ בדרישה שלא לשחרר את גופת המחבל נאצר אבו חמיד שרצח את יקיריהם ומת הבוקר בבית החולים בישראל. עו"ד אופיר שטיינר מארגון חוננו: "על שר הביטחון להשתמש בסמכותו כדי למנוע לוויה שתהפוך לאירוע ראווה לקידוש הטרור"

צילום: Avshalom Sassoni/Flash90
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

האסיר הביטחוני נאסר אבו חאמיד, מת הבוקר (שלישי) בבית החולים "שמיר", לאחר שחלה במחלה סופנית. אבו חאמיד, יליד 1971, תושב יו"ש, שפוט למאסר עולם בגין רצח פעולות איבה, עבירות ביטחון ציוד וניסיון לרצח. מרצה את מאסרו הרביעי בשב"ס מאז 2002.

בתוך כך, בני משפחות כהנא ורג'ואן פנו הבוקר לשר הביטחון היוצא גנץ בדרישה כי יורה שלא לשחרר לקבורה את גופתו של אבו חמיד שכונה "מכונת ההריגה" ונידון ל- 7 מאסרי עולם. אבו חמיד אחראי להירצחם של הרב בנימין וטליה כהנא שנרצחו בפיגוע ירי סמוך לעופרה לפני כ-22 שנים, להירצחו של גדי‏ רג'ואן לפני כ-20 שנה במפעל תבלינים באזור התעשיה בעטרות ובמעורבות במקרי רצח נוספים.

במכתב ששלחו בני המשפחות באמצעות עו"ד אופיר שטיינר מארגון חוננו מתוארים מעשיו הרצחניים של אבו חמיד ובני משפחתו : "המחבל אחראי לרציחתם של שבעה יהודים, ‏שיגור ‏מחבלים‏ מתאבדים ‏עם‏ מטעני ‏נפץ ‏רבי‏ עוצמה ‏על ‏מנת ‏לבצעה ‏'מגה-פיגועים' ‏ושורה ‏ארוכה ‏של ‏מעשי ‏טרור ‏נוספים, לא‏ בכדי נכתב‏ בנדון‏ כי ‏ברב-מרצחים ‏עסקינן. ‏שופטי ‏ביהמ"ש ‏המחוזי ‏בירושלים ‏אף ‏כינו ‏אותו ‏"מכונת‏ הריגה. המחבל ‏לא‏ פעל ‏בחלל‏ ריק, ‏הוא ‏משתייך‏ למשפחה‏ שרבים ‏מבניה ‏פעילי ‏טרור‏ מוכרים‏- משפחה ‏בה ‏גדלו ‏מהגרועים ‏שבשונאינו. ‏כך, ‏ארבעת ‏אחיו ‏של ‏המחבל ‏הורשעו ‏כולם‏ במעשי‏ טרור‏ רצחניים,‏ ועל‏ כולם ‏נגזרו ‏מאסרי ‏עולם", תאר שטיינר.

שטיינר מציין במכתבו כי אבו חמיד הגיש באחרונה בקשה לשחרור מהכלא ע"מ להעביר את ימיו האחרונים עם משפחתו אך נדחה ע"י וועדת השחרורים של שב"ס ובתי המשפט: "בקשה‏ זו [לשחרור מוקדם] ‏נדחתה הן‏ על-ידי ‏וועדת‏ השחרורים,‏ הן‏ על- ידי‏ ביהמ"ש‏ המחוזי‏ ועל-הסף ‏בביהמ"ש‏ העליון ,‏כאשר ‏כל אחת מהערכאות הנ"ל קבעה, גם אם למעלה מן הצורך, כי באדם שכזה אין מקום לפעול מטעמים של חסד ולפנים משורת הדין", כתב שטיינר.

שטיינר מסביר במכתבו מדוע שחרור גופתו של אבו חמיד יגביר את הטרור והאלימות: "ידוע הוא‏ כי‏ מחבלים ‏שעלה ‏בידם‏ לרצוח‏ יהודים, ‏ודאי‏ כאלו‏ שהצליחו‏ להוציא‏ לפועל‏ מספר ‏פיגועים ‏שהסתיימו ‏במותם ‏של ‏יהודים,‏ כפי ‏שעשה‏ המחבל,‏ זוכים‏ ללוויות ‏ענק. ‏הם ‏מלווים ‏על-ידי ‏המון ‏אדם, ‏מיטתם ‏נישאת ‏על ‏כפיים, ‏כשברקע ‏שירי‏ מאבק ‏מזוין ‏וקריאות ‏הסתה.‏ ארגוני ‏טרור ‏משתפים ‏בתמונתו ושולחים ‏נציגים‏ להספיד‏ ולחזק ‏את ‏ידי ‏המשפחה. ‏במשפחה ‏בה ‏עסקינן, ‏כמתואר ‏לעיל, ‏אין ‏כל ‏ספק ‏כי ‏אירוע‏ הלוויה‏ ילווה ‏בקריאות ‏הנוגעות ‏להמשך‏ דרך ‏הטרור‏ ולעידוד ההתנגדות‏ האלימה. ברי, ‏כי‏ אירוע ‏שכזה‏ יש‏ בו‏ כדי‏ לעודד ‏פיגועים ‏נוספים", הסביר שטיינר.

בסיום מכתבו פונה שטיינר לשר גנץ ומבקש כי יורה שלא לשחרר את גופתו של המחבל ויביא בכך נחמה למשפחות הנרצחים: "‏יבוקש ‏כי ‏משרד ‏הביטחון ‏יקבל ‏החלטה ‏ברורה ‏לפיה ‏היחס ‏כלפי ‏המחבל‏ לאחר‏ מותו לפיה גופת המחבל תיוותר ביד המדינה ולא תושב לבני משפחתו.‏ זאת ,‏הן ‏בשל‏ שיקולים ‏של ‏הרתעה ומניעת התססת השטח ופגיעה בביטחון המדינה, והן‏ מתוך‏ שיקולי ‏הגנה על נפגעי העבירה ובני משפחותיהם במניעת סבל נוסף. ‏יכול ובהמשך ‏החזקתו ‏אף ‏תוכל‏ לסייע‏ למדינה‏ בהשבת ‏חיילים ‏ובשחרור ‏שבויים אני פונה אלייך ‏בשם ‏אותם ‏יתומים ‏ואלמנות ‏שהיקר ‏להם ‏מכל ‏נלקח ‏מהם, שחייהם ‏אינם‏ אותם ‏חיים שהיו. ‏בידך לנחמם בידיעה כי המחבל שנטל מהם את החיים שידעו, לא יזכה בחסות המדינה לשמש עוד כסמל לעידוד הטרור, אלא דווקא ישמש נגדו. המשפחה שגידלה אותו ואת אחיו לחיים של רצח ואלימות, לא יזכו לקבל את גופתו ולהשתמש בהלווייתו לשם המשך הרעלת לב הציבור", חתם שטיינר.

עו"ד שטיינר מסר הבוקר: "ראוי היה לו למחבל זה למות בכלא, הרחק מבני משפחתו, בדומה למוות שגזר על היהודים הרבים שרצח או שהיה מעורב ברציחתם. כעת, על שר הביטחון להשתמש בסמכותו כדי למנוע לוויה שתהפוך לאירוע ראווה לקידוש הטרור".



0 תגובות